Tokhundar

Alla inlägg under april 2014

Av Jadis - 29 april 2014 22:15

Just idag är jag sjukt nöjd med mitt liv.

Hundarna har fått vara ute en del. Tränat spår och lydnad och fått springa lösa.

Så nu är de trötta och verkar nöjda.


Den här känslan, den är fin den. Lycka. Jag känner mig väldigt nöjd med tillvaron helt enkelt. 


Fick en bit av jobbschemat för maj idag.

ca 125 timmar har jag på det. Det är mer jobb än vad jag haft på länge.

Känns skönt att veta att jag är säker för ett tag. Och att jag kan röntga Meja, och betala bort lite skulder.

Jag har inte vart så "tät" på sista tiden.

Visst jag kan få skylla mig själv. Jag gick från en heltid inom vården, där jag tjänade BRA, till att börja som väktare. Jag ångrar inte en sekund. Än så länge trivs jag som fisken i vattnet. Och nu är jag inte "bara" väktare längre, utan har "uppgraderats" till Hamn och sjöfartsskyddskontrollant.


Sommaren kommer bli tuff, tror jag. Har inte jobbat natt på länge, och inte så mycket som jag kommer att få göra. Men fy så skönt det är att jobba natt! :-)

Det är inte fy skam heller att man har en hel del bra kollegor!   


Nu blir det ut med djuren och sen kolla på "Game of thrones" med min älskade sambo.

Av Jadis - 29 april 2014 19:08

Javisst har jag planer. Massor.

Under påskhelgen var jag och hundarna på IPO-läger. 

Hundjäkeln var sjukt duktig, och jag börjar ju då tänka. Känns inte alltför långt kvar till BH-prov och IPO1. 

Och när figuranterna dessutom säger att jag har en fantastisk hund, då blir man ju lite mer peppad. 

Vårat lilla problem är dock att hon utvecklats lita snabbare än jag. Men! i och med lägret så lärde jag mig massor, och kunde åka hem med en del tankar och ideér i packningen.


Den här helgen gjorde vi Mh, som gick sjukt bra. Jag fick ju liksom kvitto, på att jäkeln är en riktigt jäkel, utan några större rädslor. Dock fick vi 2a på skottet. Hade gärna sett en 1a,  men det funkar ju fortfarande tävla och avla.


Idag började vi träna in framåtsändandet. Til slut fick vi till det ganska bra. Och i bilen hem, så kom jag ju på att vi har klickat in lite target, så nästa gång så ska vi prova med ett lock som hon ska få springa till.


Vi var ute på klubben i ca 6 timmar idag. Som tur var hade jag med lunch. 

Hundarna fick börja med ett spår var. Meja gick fint och ganska lugnt. Nosen nere hela tiden. Visade alla 3 föremål, till och med läderapporten, som jag haft lite problem med.


Texas fick ett med, ett svårt. Eftersom jag inte tänkte på att Knix hade haft ett precis bredvid där jjag lade Texas spår, och det var ganska mkt godis kvar. men till slut så fick jag med lillgubben i att han skulle spåra sitt eget :-)


Efter spåret så lattjade jag lite med Decembers hundar, och så kom Evelina också.

Eftersom Evelina är lite skadad så hjälpte jag henne att köra lite med hennes hundar.


Sådär.


Jag har ju haft en blogg tidigare, som man kan gå in å kolla på, men nu ska jag prova blogga här ett tag, för att se om det blir snyggare och enklare.


peace out!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards