Tokhundar

Direktlänk till inlägg 13 juni 2016

Blod, svett men inga tårar...

Av Jadis - 13 juni 2016 23:50

Morgonen var det jag och lillan som hängde med frukost och lite lek, sen ville hon vila tidig middag, så jag väckte pappan, lämnade henne hos honom och tog en liten promenad med hundarna.

Jag försöker njuta mina ensamma stunder med dem, men det är som att de inte tycker att de behöver skärpa sig då. De blir liksom rätt dryga...


Kaffe när vi kom in, lillan började vakna igen, så de vart en kortvila för henne...

Gjorde frukost/lunch smoothie åt T och mig, myste lite och så ville lillan somna igen. Vilade med henne en stund tills det började sprittande i mina ben.


När hon vaknade så packade vi ihop oss och drog till so-su bk och tränade med hundarna.

Tog med Mejas kyltäcke från hurtta. Sist vi skulle testa det, så blev det världens busväder, så vi fick göra allt för att hålla oss varma och torra istället.


I alla fall. Vi började med att träna på apportering. Det var verkligen åratal sen sist!!! Men det gick bra!!

Tränade mest på att hon skulle hålla i den utan alltför mkt tugg.

I början gick hon bara in i bevakning när jag skulle sätta henne framför mig... Vet inte riktigt hur vi lyckades med det. Har nog gjort nåt tokigt där. Men hon var också taggad till tusen.

Sen så satte jag henne, lade apport bocken mellan oss, kommenderade henne och ba kafé när hon kom emot mig. Avslutade med dragkamp om den, så blev det mindre tugg.

Vid en av gångerna så trodde hon att min tumme var bollen, och det gjorde ont ska ni veta! 

Jag trodde jag skulle bli av med den!!! 😂


Där var blodet :-p

Svetten stod vädret för.


Sen vart dt platsliggning med kyltäcke på sig.

Ho  låg bra och länge, några gånger lade hon sig till rätta. Men just nu är jag nöjd bara hon ligger kvar.

Hade en tjuderkrok som hon satt fast i med spårlina, så jag kunde slappna av.

Det gick förbi 2 hundar och jag kastade med bollar framför henne. Och hon låg kvar.


Hässjade ytterst lite när vi sen tränade läggande och fotgående!

👍👍👍👍👍 för kyltäcket. 


Texas fick sig eTT ytterst kort pass. Men lika glad för det var han. Han fick ju godis.

Avslutade med en liten rastningsrunda, innan vi gick tillbaka till bilen för hemfärd.

Vi hittade 2 st fästingar som kröp på Texas och en på Meja... Undrar hur många vi missat...


Det var sen hem, duscha av sig, svida om på oss och lillan, sen kom mina föräldrar för att fira T med oss. Han fyller nämligen år (idag, imorgon, vad är det för dag?).

Vi hade bokat bort på sportbaren, för det var ju fotboll, Sverige-Irland.

Som tur var tog lillan sig en powernap i bilen hem från klubben, så hon var på strålande humör!

Hon hade världens sötaste byxdress och hårband till det.

Hon charmade alla i sin väg.


Jag kunde inte riktigt fokusera på matchen.  Vart liksom fullt upp med att hålla koll på lillan, min mat, hennes mat och allt hon inte skulle få tag i.

Hon doppade sina fötter (med vita strumpebyxor) i mina revbensspjäll, torkade av dem på min klänning, spottade ut sin mat på min klänning och drog i mitt hår.

Sen när jag skulle böja mig fram för att berätta något för pappa, så sparkade hon ut T's öl över min käre far.

Ja. Alltså det var en spännande kväll!! 😂😂😂😂


Tror vår lilla dotter är en social liten prick. Hon var hur nöjd som helst med allt skrik och gap.. haha. Hon lärde sig fort att man fick hålla upp armarna och skrika... 


När matchen var slug åkte vi hem till oss igen, mamma och pappa hade köpt tårta på "Lilla maräng",  en pannacotta tårta!!!

Hann precis äta upp tårtan, sen var det stora tårar hos lillan. 

Det tog väl typ 10 min att natta henne...

Hon har verkligen vart fantastisk idag! ❤


När mamma å pappa åkt hem och jag matat lillan för andra gången så tog jag med hundarna till rastgården, så Meja fick springa lite lös.

Mötte massor hundar på vägen, med blandade resultat. Typ varannan gång så blev det utfall, varannan gång skötte hon sig.

I rastgården fick hon leta sin boll, så då blev det att hon sprang runt i lite lugn takt.


Och jag var trött å höll på att somna redan när jag ammade lillan.


Nu måste jag sova!

Imorgon (idag) är det "Ipo-tisdag" !!!

Och T ska firas igen. Och vi ska åka å spana in lastgaller till bilen.

Och sen ska jag få låna en bur till bilen av en vän, ifall inte våran bur funkar sen när vi fått in gallret... 

Och så ska vi väl köpa massa tillskott till hundarna också 😪


Och jag hoppas på en ny sele till Meja. En orange,  men det kan jag nog glömma... (Hennes halsband, koppel och bollar är sån färg, jag vill ju att allt ska passa. Nu har hon en röd och en svart sele...)


❤💪

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jadis - 27 juni 2016 14:47

Usch... jag har inte dippat på evigheter, kanske rent av år. Inte på det här sättet. Men idag har något tagit över här... Inget blir som jag planerat och jag vill bara lägga mig ner och gråta...  Men det orkar jag inte heller, har på tok för mkt at...

Av Jadis - 27 juni 2016 02:01

Snart drar vi! Längtar och längtar. Har bara några saker att bocka av först.  Läkarbesök med lillan. Tomas ska jobba 2 pass till.  Städa svinstian till lägenhet. Packa. Listan kan göras ännu längre.   Står i valet och kvalet om jag ...

Av Jadis - 20 juni 2016 00:53

Så känner jag mig efter denna helg.  Sov i järna natten till söndagen, gråtande bebis typ hela (2 timmar kanske) natten. Kände mig så otillräcklig.   Hundarna har inte fått någon ordentlig promenad, dock har de fått vara lösa. Hade de inte fått v...

Av Jadis - 11 juni 2016 23:20

Jag lilla I och hundarna drog till mamma och pappa i Järna. Lillan grät inte på hela vägen, kors i taket! Hon somnade strax före hägersten-avfarten!  Skönt som satan och jag kunde få lyssna på musik och sjunga hela vägen istället för att höra på gr...

Av Jadis - 8 juni 2016 00:12

Vi åkte tidigt motnynäshamn idag, för jag ville slippa köerna och passa på medan lillan ändå skulle vila. Men lukt förbannat är det skit-köer i höjd med globen likt förbannat. Som tur var släppte de ganska fort. Tacka gudarna för det. Mest tackar nog...

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards