Tokhundar

Alla inlägg under april 2016

Av Jadis - 20 april 2016 01:00

Idag har jag tyckt att Texas har betett sig lite annorlunda, och överhuvudtaget sista tiden har han varit lite annorlunda. Lite mer krävande liksom. Idag ville (kunde) han inte komma upp i, varken sängen eller soffan.

Nu när jag skulle gå och lägga mig, och han satt och väntade på att bli lyft upp i sängen, då slog det mig! Han har varit utan sitt "Senior" pulver i nästan en vecka... Jag trodde att det skulle gå bra utan den, men nu blev det så uppenbart. Det var såhär han började bete sig innan jag började ge honom det. 

Extra "mammig" extra krävande. Lyckas bara komma upp i sängen någon enstaka gång, med mera... 

Min lilla gubbe... Han är ju faktiskt 10 år. 

Så nu blir det till att köpa hem massa dyra tillskott till honom igen.


När jag var liten hade jag en hund. SILVA. Hon var en Schipperke, de är i samma storlek som Texas,  dvärgpinscher.  På henne började man inte märka av åldern alls på samma sätt, som på Texas.  Anledningen till att hon fick vandra vidare, var att hon fick livmoderinflammation, som de flesta tikar får. 

Men fram till dess så var hon pigg som en nötkärna!  

Dagen vi tog bort henne, det var nog en av de värre dagarna i mitt liv. Min bästa vän under min uppväxt.


Tillskott var det ja... Silva fick vitaminer till och från i sitt liv. Och hela livet åt hon Doggy.

Tänderna var enda hon hade problem med. 

Aldrig att hon skulle behövt några såna här pulver som vi daltar med till Stella, Texas och Meja.

Dock ser vi ju resultat på alla hundarna.


Stella får:

Nyponpulver

B-vitamin 

MSM

Och hon äter mera dog, minns dock inte vilken. Men det var en med väldigt mycket mindre fett i ändå de andra... Hon har ju börjat lägga på sig så lätt. Hon är ju trots allt 10 år. 


Texas får:

Nyponpulver

MSM

Svenska djurapotekets Senior (snart igen)

Laxolja

Four friends äter han just nu, men vi håller på att leta nytt foder.. funderar på att ge honom samma som Stella...

Samt så får han Vom og hundemat.


Meja får:

Nyponpulver 

MSM

Laxolja

Four friends äter även hon med lite Vom og hundemat tillsatt.

Men samma med henne.. letar efter ett nytt foder...


Har varit riktigt nöjd med Four friends, men nu har de blivit sjukt dyra, och det finns faktiskt många bra foder, som är betydligt mkt billigare. 


Dessutom tipsade en vän mig om ett företag som man kan beställa från som är sjukt billiga. Ibland har de till och med erbjudanden så man kan köpa 2 säckar till priset av 1.

Ja jag blir ju alldeles till mig!


Om någon vill ha hjälp och tips med mat eller tillskott till sin hund, så är det bara att höra av sig!

Tack och god natt!



Av Jadis - 19 april 2016 22:20

OH shit, vågar jag? 

Så var känslan... Jag tycker ju det är lite jobbigt att träffa nytt folk, om jag inte är full vill säga. Då älskar jag det!

I alla fall. Jag vågade mig iväg på föräldragrupp!! 

Rädslan för att alla synar varandra å dömer finns ju där. Men alla verkade supertrevliga. Dock vart bebis gnällig, så jag missade väl typ hälften av allt vi pratade om, men jag vågade mig dit.

När lilla I gråtit färdigt så somnade hon. 


Vi var 4 stycken där idag (ska visst vara en till) och alla hade pojkar. Så lilla I kom in som enda tjej. 

När grabbarna sen låg på golvet och jollrade så började hon vakna till liv igen, åt och sen ville hon hänga med grabbarna. 

En av de andra hade börjat rulla, så hon kom in och dominerade med att rulla från rygg till mage och tillbaka till mage igen :-)

Jag kan ju inte vara mera stolt.


Hemma blev hon gnällig igen (det är mycket gnäll nu) och sen somnade hon. Både jag och T började bli hungriga, så jag lagade mat. Sjukt mkt tidigare än vad vi brukar äta. 

Det blev paprika fylld med; keso, ost, fräst lök, champinjoner, tomat, paprika och färska örter. 

Till dt vart det matvete med parmesanost i och stekt sparris.

Så idag har det varit en vegetarisk dag... Har tomas otur så blir det vegetariskt imorgon igen. Vegetariska biffar är tanken då...


När vi ätit och lillan vaknat så tog jag ut hundarna var och en för sig och tränade lite. 

Meja fick träna på snabba uppsättanden och snabba läggande. Var nog i princip bara det. Lite fotgående också och så lekte vi och kampade en hel del. Det var en nöjd hund när vi var klar.

När hon tagit en microvila så försökte hon få haka på ut med Texas också...

Han fick också träna lite på läggande och sättanden, men också på "backa". Då ska han backa bort från mig. Utan att skälla.... jag har nämligen råkat belöna när han skällt förut, men äntligen har jag nästan fått bort det helt! Jag är så sjukt nöjd!

Sen tränade vi på lite höger handling, han tycker verkligen att det är jättejobbigt att hålla sig på "fel" sida.

Tränade också på lite fotgående med koppel på.


När vi var klar var det fortfarande fint väder, så jag tvingade med tomas på en promenad. 

Lillan var väl nöjd typ halva rundan, sen började hon gnälla, för att sen somna när hon fick ett gosedjur.

Vi gick förbi rastgården och Tomas tränade inkallningar med Meja,  så hon fick springa av sig. 

Sen vart det hem och natta lillan ordentligt.


Provade att träna lite "kryp" med hundarna i köket, eftersom jag hade kvar korv. 

För båda började polyeten trilla ned, men utanför köket,  på trägolvet,  så fungerade det inte alls... Haha!

Men nu får det här sjunka in lite, och så får jag återgå till det om några dagar. 


Ny ska jag sätta mig ned och virka lite på en filt. 

Peace out

Av Jadis - 17 april 2016 00:17

  Jag och den här donnan tog en powerwalk på ynka 2 km för att sen avrunda med lite träning i rastgården. Vart till och med egentid, bara jag och hon 👍

Ft händer på tok för sällan, dock lite mer sista tiden. Jag har nämligen tagit ut hundarna en och en kvällstidningarna när lillan somnat för litet träningspass.

Älskar att jag matchar allt numera :-p Bortsett från att mina kläder går helt i rosa.


Jag försökte spela in en film där vi tränade lite fotgående, men det gick ju inget vidare.  Förstår inte hur folk får till det.


Texas fick sig en liten runda runt kvarteret, lös och vi tränade inkallning. Där är han grym, i alla fall var han det ikväll. 

Sen fick han träna på lite position och utgångslägen. 

Så nu somnar vi nog alla ovaggad ikväll 😀


PS.  Jag uppnådde mitt mål på minst 10.000 steg. Till middag åt vi broccoli och blomkålsgratäng, korv å svamp som stekts i vitlök och persilja, matte och en linssallad. 

Kan säga att jag är nöjd med dagen.

DS. 



Av Jadis - 16 april 2016 13:17

Mucho längesen jag uppdaterat på riktigt. 

Nu har jag ändrat presentation, och nu ska det bli åka av.


Jag har märkt att för mig är det viktigt med mål.

Så för att komma i form, nu efter graviditeten, så har jag laddat ned en app med stegräknare å grejer. 

Minst 10.000 steg per dag ska jag ha. 

Vi ska börja äta nyttigare och jag ska bli mer for än vad jag var innan graviditeten :-)


Hundarna ska få minst 5 träningspass i veckan, vad för nåt spelar just nu ingen roll. Men minst 1 spår i veckan hoppas jag på. 


Bebis har äntligen börjat få lite rutiner och somna på kvällen (och inte natten) så nu kan  jag komma ut med hundarna och träna lite lydnad då.

När vi spårar brukar lillan få dölja med i bärsele eller bärsjal. 

Lillan är numera 3 månader och 8 dagar gammal :-)

En underbar klump fylld av kärlek. 

Av Jadis - 16 april 2016 03:27

Ett och annat är nytt i mitt liv...

Jag har fått barn, jag kunde knappt träna hundarna sista tiden i graviditeten och likaså i början av mammalivet.

Men nu börjar vi komma tillbaka. Sakta men säkert.



Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards