Tokhundar

Alla inlägg under april 2015

Av Jadis - 30 april 2015 01:27

Igår var en sån bra dag.

Härlig träning med Eve och Farkan och sen långpromenad för mig själv och hundarna.

Texas gick superba i agility och Meja var fantastisk i lydnaden.


Men idag då.  Uttråkad hund som sen fick en underbar kvällspromenad i stugan.

Hon var som en känguru på speed. Såna dagar är jag glad att hon är söt.   

Vi är i stugan nu och har tagit tidig helg. Bytte däck på bilen i Järna och åt middag med mamma och pappa. 

Vin efter långpromenaden och sen film.

Nu snusar mina hjärtan, medan jag inte är riktigt trött än.


Imorgon är tanken ett långt spår åt Meja och sen Nyköping för oss innan mamma och pappa kommer ut hit och firar valborg med oss.

Sen ska vi hem till stan på fredag, eftersom jag ska jobba hela helgen.


Så nu ska jag sova.


Måste ju dela med mig av fin bild på Texas också, från igår.  

God natt

Av Jadis - 27 april 2015 23:18

Det är det vi haft idag. Och vilat har vi gjort. Typ sovit hela dagen. Båda hundarna har tagit det lugnt de med. Det är först nu på kvällen som Meja haft lite myror i brallan. Inte konstigt med tanke på bänghuvena till matte å husse hon har. 


Igår däremot var det spår i Järna med pappa och Stella och sen lite häng hos mamma å pappa. Avslutade i Järna med promenad med pappa och hundarna.


Körde miljöträning på Silja Terminalen igår igen, som vi hämtade upp T på vägen hem. 

Vi måste nog hitta på nya ställen att miljöträning på, för nu har hon inga problem med folk, trots när det är mängder med människor. Bäras i rulltrappan är inte heller nåt problem. 


Egentl igen hade jag lite planer idag. Typ städa, byta lakan, laga massa mat och ta en långpromenad vid klubben. 

Det blev iaf att laga mat och byta lakan. Nån städning orkade jag inte.

Däremot ska jag nog ta mig en liten promenad till rastgården innan jag går och lägger mig igen.


Imorgon ska jag verkligen försöka ta mig ut till klubben. Långpromenera och träna lite. Typ platsliggning med Meja och nåt finslip på nåt.


Men som sagt. Nu ut. 


Av Jadis - 24 april 2015 22:59

Igår åkte jag och T till klubben och tränade med hundarna, men gav upp ganska snart, då Meja var helt "off". Så istället tog vi en promenad där vi lekte loss m hundarna och skickade dem mellan oss. Sen fick de klättra på trädstammar. 

Till Slut var de för trötta för allt det också, så då tog vi oss tillbaka till klubben.


Idag däremot, så sov vi ut. Jag och hundarna, husse jobbade.

När vi väl tog oss upp ur sängen blev det snabbrastning och frukost. 

Sen in i bilen och till Lidingö. Jag åkte förbi Lidingö bk och vidare, i princip så långt vägen tog mig, så hittade jag ett fält.


Det blåste som satan, Meja fick ett spår på 400 steg, 3 vinklar och 4 apporter, och det låg i ca 50 min.

Taggad och fladdrig hund, men som faktiskt tog spåret och visade alla apporter, trots sjukt mkt vind och trots att en hare hoppat runt i spåret.

Sen jag började med muntligt beröm, godis och boll-lek vid varje markering så har hon vart grym på markeringarna! Jackpotten var vad hon behövde helt enkelt :-)


Texas fick ca 300 steg, 2 vinklar och 3 apporter. Hans låg i ca 30 min. Det gick inte alls bra för lillen.  Men vi var glada båda två ändå.


Åkte och rastade vid nån strand vid klubben och Meja fick springa av sig och härja, samma för Texas. 

Skönt för oss alla 3 att gå på en promenad.


Vi avslutade med miljöträning på Silja Terminalen. Först fick Meja komma med in.

Jag bar henne i rulltrappan (väldigt längesen jag gjorde det) och hon lyckades slappna av när vi var typ halvvägs.

Platsliggning i terminalen, en löningshelg. Grym hund! Och sen gick vi fot genom folkhavet. Lite pip, men duktig som satan.

Sen fick hon hälsa på husse och våra kollegor. Kampanj lite med några av dem och pussa på andra.


Lämnade Meja i bilen och tog in Texas. 

Kön hade avtagit en del, han fick hoppa in och ut genom ett muminhus, som stod i terminalen. Jobbigt men spännande.. 

Sen skick till husse, runda föremål, hälsa på kollegor, gå fot, spela död, och visa upp alla sina tricks.

Han blev speciellt intresserad av vår kvinnliga kollega, nästan så han t o m pussade på henne :-)


Husse fick skjuts hem från jobbet och vi körde riktigt Svenssonsfredagsmys, med tacomiddag och let's dance.


Nu ska jag bara ut och kissa mina Tröttis ar,  sen ska jag krypa ner i sängen hos min kärlek.

Imorgon bär det nog av mot Järna.

Jag får pussa på älskade Stella, pappa Och Stella ska få en spårflagga  (för man kan inte lägga spår utan en sån..)jag ska väl klippa Stellas klor (jag är elaka tanten) och så får vi se om det hinns med att spåra med alla hundarna :-)

Fika ska det i alla fall bli! 


Puss å gnuss 



Av Jadis - 21 april 2015 20:03

Det var verkligen sjukt fint vårväder idag. Häng på klubben, grillning och hundträning.


Hade en bra känsla med Meja under första passet, men andra gick sådär. Men vi kunde avsluta relativt bra. 

Det här med att få bita, trots att figge och ärmen är på plan, det gör henne riktigt frustrerad. Och när jag inte når fram till henne blir jag frustrerad. Men! Vi slutade ändå med en ganska bra känsla.

Med tanke på hur taggad hon var från start och hur varmt det var, så är jag ganska nöjd. Trött är hon också. 


T tränade med Texas och den lilla jäkeln var sjukt positiv idag.


Nu blir det soffläge och film. Och kanske tidigt i säng. 

Av Jadis - 21 april 2015 02:18

Eftersom vi var såna slapptaskar idag, så blev det en nattlig promenad. Vi passade på att låta hundarna köra lite parkour med hundarna i alla lekplatser vi gick förbi. Texas fick åka rutschkana, och det gjorde han finfint :-)

Avslutade med att gå genom parken och stanna i rasthagen, så Meja fick springa av sig.

Och det gjorde hon verkligen. 

För övrigt är det kaninexplosion där. Nästan så man skulle gilla lite fällor så man kan få sig en fin kaninstek :-p


Nu har vi trötta hundar här hemma och det är nu tack och god natt.

Imorgon  ska vi kanske få till lite spår och lydnad :-)

Av Jadis - 20 april 2015 20:14

Och mängder av sömn!

Tanken var att jag bara skulle sova till typ 13-14 tiden. Men eftersom inte T vaknade, så blev det att vi sov till 16, då min väckarklocka ringde.

Blev inte så mkt att fånga dagen och ut och springa som vi tänkt oss. 

Men istället går vi nog en långpromenad ikväll och avslutar med rastgården.  

Av Jadis - 20 april 2015 00:15

Att älska så mycket så det gör lite ont när jag är borta från dem. Det är nåt konstigt och läskigt.

Jag vet ju att jag får krypa ned bredvid demInom några timmar.

Men känslan. Den är konstig. 

Jag älskar verkligen min man och mina fyrbeningar.

Mitt liv kan inte bli mer komplett för stunden.

Ja, förutom att ligga bredvid dem i sängen   

Av Jadis - 19 april 2015 09:44

Nu har jag loggats ut 2 ggr medan jag försökt att spara.


Får se om jag får upp bilder i alla fall.         

Ovido - Quiz & Flashcards