Tokhundar

Alla inlägg under april 2015

Av Jadis - 19 april 2015 07:05

Siktet är inställt på korning, bh-prov för Meja. Men framförallt så ser jag fram emot IPO-lägret i december. Där ska vi slipa på formen i skyddet. 

Där tänkte jag passa på att träna på platsliggning hur mkt som helst. Vi har ju liksom liiite problem med den.

 

Sen tänkte jag också, och har redan börjat träna på uppkörning, "ifall att".

Skulle ju vara minst lika fantastiskt att jobba med henne, som att kunna tävla med henne.

Fungerar korning en bra, så ska jag satsa på L-test och börja hänga på träningarna som företaget har.

 

Tänkte också försöka hinna med nån utställning i sommar. Och starta i rallylydnad. Men mest för min egen skull, eftersom mina tävlingsnerver är helt åt helvete.

 

Texas då. Jo han ska lånas ut och tävla agility med en väns lillasyster. Så jag får ta upp det mer seriöst igen.

Det ska bli spännande, med tanke på hur han höll på när vi tränade det för första gången på länge härom dagen.  Han har nämligen fått för sig att man kan gå under hindren och att A-hindret är det enda som är värt nåt. För då blir han ju jättestor :-D

 

Men med honom är tanken också några starter i rallylydnad. Där kan han en hel massa. I agilityn också i och för sig.  Han kan allt, det är ju det. Men han har börjat bli en bekväm liten gubbe.

 

Men ja. Jag har äntligen fått tummen ur och satt upp mål. Och delmål.

Hoppas bara inte ångesten kommer krypandes nu, och pressen blir för stor på mig själv. Som den ibland kan bli när jag bestämmer mig för att jag vill och ska. Jag hatar nämligen att ha såna "Du SKA"- krav. 

Och mina egna krav på mig själv är oftast störst och mest krävande. 

 

Ny är jag snart hemma från jobbet. Ska ta mig en promenad och lite träning på klubben m hundarna innan jag går och lägger mig. 

Nu har de haft lite för tråkigt i 2 dagar.

Inatt blir det jobb igen. 

 

Bombarderar nog med bilder sen.

 

 

Av Jadis - 18 april 2015 20:24

Jag ska bli bättre på detta. Mest för min egen skull. Få lite översikt i träningen etc


Bjuder på bilder..      

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards