Tokhundar

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Jadis - 16 juni 2015 20:59

Måste ju få skryta när polyeten trillat ned.

Rondering av 6 skjul och avslutar med bevakning. Trots att vi aldrig tränat allt sammansatt förut.

Och idag satt det som en smäck!


Andra passet blev det fokus på endast bevakning och försöka få fram fler skall. Och det gick. Dock måste vi jobba på allvaret! Det låter mest som hon vill få igång figgen till lek... :-)


Så sjukt stolt.

Nu kan vi kanske åka på lägret utan att vara sämst på stället. För något kan hon.

Däremot finns det massor att göra i skyddslydnaden.

Men det hoppas jag att få hjälp med på lägret.


Fox är på besök, eftersom hon löper. Så hon fick sig lite träning också. Ett kort skogsspår där hon fick jobba väldigt självständigt. Hon hittade föremålet i spåret och det som var avslut. Kamptrasor. Avslutade med tjocka och tjim och busade med kamptrasorna. :-)


Hon fick lite lydnad också.

Tänka att 2 kullsystrar kan vara så lika men så olika.

Jag fick gå in i ett helt annat tänk och göra korta enkla moment och delar av moment. 

Att träna någon annans hund ibland är nog ganska lärorikt. Som sagt, fick verkligen gå in i ett annat tänk. Dessutom tycker jag att Meja är väldigt mycket och väldigt "på". Men Fox har fanimej lite mer av det. Så enklare övningar som jag visste hon skulle klara med mig. Och ställde lite lägre krav på utförandet.

Trots enkla och basis övningar så blev hon trött.


Vi tvåbenta fick smörgåstårta. Anledningen till att tomas kom med :-) K hade haft med sig till sin jobbträning,  men det kom så få dit, så då festade vi på det istället :-)

Tack för det.


Ike fick köra en del tolerans. Stackars hund :-p

2 smurfar som står där med varsin ärm. Måste va asjobbigt.

Sen fick han prova på rondering.

Vi ska försöka lura in husse i ipoträsket. Tror nämligen att Ike redan nu är klar för ett bh-prov. Och jag tror inte det behövs mkt för att lära in skyddet eller spåret för honom. 


Avslutade med promenad med allihop.

Nu är flickorna trötta. Och jag med.

Ska se om jag orkar skala lite räkor snart så vi kan äta rökta räkor och aioli.


Lär komma mer här framöver.

Har börjat finnas lite att skriva om igen

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards