Tokhundar

Alla inlägg den 3 juni 2016

Av Jadis - 3 juni 2016 23:47

Alltså sådär mycket tankar så det typ svämmar över och så mycket jag vill dela med mig av!!!


Förra helgen var vi på jaktmässa på Tullgarn! Träffade släkting till T och hans underbara fru som alltid har monter där. 

Kollade in en monter som bland annat sålde kickbikes, åh jag är så sugen på en sån till oss och Meja! Började prata med han som stod i montern, som bland annat jobbar på Svedea (som jag för övrigt ska kolla på om jag spar något på att byta till) det visade sig att han var figge på Nynäshamns bhk. Och inte nog med det, de hade lediga platser!!! 

Så i tisdags packade jag in mig, bebis och hundar och satt i bilkö i över en timme och körde sen vilse, eftersom jag följde gps-jäveln!!!


Men väl där. Oj vad härliga människor! Kände mig som en i "gänget" på en gång!

De styrde upp å skrev in oss på listan för dagens hundar, lillan fick en barnvakt och vi körde på.

Meja kändes först som ett galet monster och jag såg framför mig hur allt skulle sluta med tandagnissel och tårar för mig. Men! När jag satte ned foten och krävde fokus och kontakt, så satan i gatan, så satt hon där och bad om lov. Min stjärna.

Nu ska bara matten samla sig ochlära sig att slappna av till nästa gång! 

Nästa gång följer Tomas med, då kanske jag kan chilla lite och bara fokusera på Meja. Nu var ju tankarna lite hos lillan också. Och nervös för att vara ny i gruppen.

Men efter det här, så känner jag att jag kanvara mig själv, luta mig tillbaka, tuta och köra!!!

Nu kan det bara bli bättre!!!

De tog verkligen emot mig med öppna armar, fanns ett gäng barn i olika åldrar, fanns olika raser representerade och helt olika människor. Och alla var bara så härliga!

Nu börjar vk om och ska kicka ass!!!!

Så är det bara. Vi har börjat om i lydnaden, ska börja om med platsen (om vi kommer tidigt nästa gång, så ska jag kanske komma ihåg att köra nån sån innan vi kör skyddet!)


Känns helt fab att börja om på ruta ett med hundträningen. Försöker göra det med allt annat i mitt liv också. Jag tänker bara omge mig av positivitet ochsånt som jag mår bra av! 

Och så är det, och då måste man välja. Vissa saker passar helt enkelt in i mitt liv.


Jag ska sätta mig ned och fundera på lite saker jag ska få gjorda det här året. För jag tror jag behöver något mer att göra i jobbväg än mitt vanliga jobb. 

Men mer tänker jag inte avslöja just nu.

Men det innehåller prov, utställning, tävling, djur, boende etc.

Ny bil stod på listan. Det kan vi pricka av! 

En bil som vi spanat länge på och som drar minimalt.

Vi är frälsta allihop!


Imorgon är det studentmottagning.

Nu ska det promeneras hundar,sen sovas så man kan orka att fira studenten ännu mera!!


Peace out!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards