Tokhundar

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Jadis - 4 maj 2014 19:12

Ja, idag gick jag sönder lite. I armen.

Sjukskrivning it is. 

Som tur var, så hann jag träna klart med odjuren innan det hände.

Båda gick fantastiskt i sina spår!! 

Meja visade 5 av 5 apporter! Wow! Varannan apport låg tillsammans med snusdosa med godis i, varannan låg utan snusdosa! Och ändå gick det! Plus (!!!!) Att hon tog vinkeln med mindre hjälp än hon behövt innan!! Det börjar ta sig!!

Texas gick riktigt bra han med. Tog vinkeln bra, för att sen gå tillbaka (:-( ). Typiskt! Men det rätade ut sig, och han lade sig vid slutapporten. Ska försöka få in att han gör det. Annars brukar han bara stå och visa.

Så sjukt stolt över dem.


Tills... jag körde lydnad med Meja. 

Hon kan ju sitta kvar annars när jag kastar iväg bollen. Men inte idag. Och segtänkt som jag ibland är... såååå höll jag hårt kvar i kopplet. Och nåt gick sönder i armen. 

Tur värktabletter finns. 

Tränade färdigt och rastade hundarna. Sjukskriven nu och har legat i soffan senaste 3 timmarna.. Med chips å dip! Mums!


Har hämtat ut min nya utrustning, som jag får ha nu när jag är Sjöfartsskyddskontrollant! 

Bara förordnandet kvar då.

Och hämtat Tomas plånbok i Kista. Lillgrabben som hittat den fick en hundring i hittelön. Va fan! Inte ofta allt är kvar! Inklusive 850 spänn isch... 

Sååå. Innan jag skadade mig, så hann jag med massor.


Orkar inte dra till akuten, så jag hoppas det blir bra av sig själv, lite tigerbalsam, och arnicasalva. Om jag hittar den.

Nu ska jag laga mat!!

Bulgur, grillade grönsaker, kyckling och ev tzatsiki.... Mums?

Vi får se!!!

Presentation


My crew my dawgs, set rules set laws...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min


Ovido - Quiz & Flashcards